Páginas

Friday, December 18, 2009

::Monolog Hati Seorang Kekasih::



Ya Allah,
Jika aku jatuh cinta ya Allah,
Cintakanlah aku pada seseorang
yang melabuhkan cintanya kepadaMU Ya Allah
Agar bertambah kekuatanku
untuk menyintaimu

Ya Muhaimin,
Jika aku jatuh hati
Izinkanlah aku menyentuh hati seseorang
yang hatinya gentar kepadamu
Agar aku tidak terjatuh ke dalam
ukuran cinta maksiat

Ya Rabbana,
Jika aku jatuh hati,
Jagalah hati aku padanya
Agar aku tidak berpaling daripadaMu

Ya Rabbul Izzati,
Jika aku rindu
Rindukanlah aku pada seseorang
yang merindukan syahid di jalanMu

Ya Allah,
Jika aku menemui cinta Ya Allah
Jagalah kenikmatan cintaku
Agar aku tidak terpedaya dengan
bisikan cinta-cinta dusta Ya Allah

Ya Allah,
Jika aku jatuh hati pada kekasihku Ya Allah
Jangan biarkan aku terus hanyut dan terjatuh
di dalam angan-angan yang panjang Ya Allah

Ya Allah,
Jika kau halalkanku pada kekasihku
Jangan biarkan aku melampaui batas
sehingga membuatkan aku melupai diriMu
dan merinduinya kerana turutan nafsu
semata-semata

Sesungguhnya Ya Allah,
Tiada apa yang aku inginkan Ya Allah,
Melainkan mendambakan cinta dan kasih sayangmu Ya Allah
Dalam mencapai "MARDHATILLAH"

No comments: