Páginas

Monday, August 31, 2009

Selamat Hari Lahir Wahai Anak MERDEKA!




Assalamualaikum....

Selamat menyambut hari kemerdekaan buat semua... Bagaimana cara sambutan sahabat-sahabat untuk hari kemerdekaan yang ke-56 pada tahun ini yang ditakdirkan berada di dalam bulan yang penuh dengan rahmat dan keberkatan daripada Allah? Sanah helwah MALAYSIA!!!
Eh jap2... lupa pulak ana yang ari ni jugak merupakan tarikh lahirnya dua orang sahabat ana yang ana sayangi... Nak tahu tak sape mereka??? Mereka ni anak merdeka tau...

(Nurhanis Bt Badarulzaman)

Nie dia sahabat yang ana maksudkan. Namanya Nurhanis Binti Badarulzaman. Menuntut di Universiti yang sama dan berada di dalam kelas yang sama dari semester pertama sehinggalah sekarang. Manis orangnya dan juga berkepimpinan. Ana bersyukur kerana dikurniakan sahabat seperti Hanis. Buat sahabatku Hanis ana doakan semoga Hanis sentiasa berada dalam pelindungan dan rahmat Allah. Hanis da besar sekarang..hehe da makin tua. Semoga persahabatan kita sentiasa mendapat keredhaan Allah. Sahabatku sayang jadilah umpama bunga mawar yang cantik tetapi bukan senang dimiliki kerana durinya yang menjadi benteng untuk dirinya sepertimana seorang wanita yang bukan senang untuk dimiliki dah hanya lelaki yang benar-benar layak dan mampu sahaja yang bisa menawan dirinya. Salam sayang buat hanis.


(Nur Amalina Dinee Anwar-berbaju pink)

Ha! ni die sahabat ana yang kedua. Namanya Nur Amalina Dinee Anwar. Anak sulung dalam keluarga. Periang orangnya serta bijak. InsyaAllah bakal doktor ni. Sekarang sedang membuat persediaan di College Taylor's dan bakal terbang ke oversea untuk menyambung pelajarannya. Dinee ni merupakan sahabat ana ketika sama-sama menuntut di Maktab Rendah Sains Mara Beseri,Perlis. MasyaAllah.... memang banyak kenangan yang kami kongsi bersama, ditambah dengan gelagat tiga orang sahabat ana yang dua orang daripadanya menuntut di tempat yang sama dengan ana sekarang dan seorang lagi yang berada nun jauh di pusat pengajian tinggi di Pantai Timur. Betapa nikmatnya ukhwah andai kerana Allah. Buat Dinee, Sanah Helwah dan semoga dipanjangkan umur serta dimurahkan rezeki. Jaga hati, jaga Iman ye ya ukhti habibati. Jadilah umpama buah epal yang susah dipetik kerana letaknya nun jauh didahanan sepertimana wanita yang tinggi martabatnya dan hanya lelaki yang benar-benar layak mampu memiliki hatinya. SALAM sayang dari bumi CFS IIUM PJ.

No comments: